En ny arena för Pocket by Pontus

I slutet av sommaren öppnar krögaren och entreprenören Pontus Frithiof Pocket by Pontus i Arenastaden, Solna, mittemot Mall of Scandinavia. Restaurangen får ett härligt bistrokoncept och kommer erbjuda affärsluncher, expresslunch, takeaway-rätter och catering. Pocket by Pontus i Arenastaden öppnar i mitten av augusti 2017.

Arenastaden får nu en restaurang som passar utmärkt för affärsluncher och lunchmöten. Pontus Frithiofs nya restaurang Pocket by Pontus i Arenastaden blir krögarens andra restaurang i Solna med samma grundkoncept. Stamgäster kommer att känna igen sig i menyn, bistroatmosfären och interiören med Pockets symboliska gula Thonetstolar.

Det attraktiva läget i Arenastaden mittemot Mall of Scandinavia med bra kommunikationsmöjligheter gör Pocket by Pontus i Arenastaden till ett perfekt ställe för lunchmöten och representationsluncher. Självklart kommer det finnas expresslunch, som innebär självservering, vällagade takeaway-rätter och catering.

Solna och Arenastaden befinner sig i ett skede med nya inflyttningar, vilket ger oss ett stort potentiellt gästunderlag och möjligheten att vara ett alternativ till de restauranger som finns idag. Lokalen är stor och rymlig och läget är fantastiskt. Vi ser fram emot att öppna efter sommaren, säger Pontus Frithiof, ägare och grundare Pontus Group.

För driften av restaurangen står restauratören Thomas Dahlstedt med Modis Restauranger och Malin Valkonen, blir driftchef. Hyresvärd för de attraktiva lokalerna är fastighetsbolaget Fabege.

– Vi är mycket glada att Pontus populära restaurangkoncept Pocket by Pontus flyttar in i våra lokaler. Vi kan erbjuda våra hyresgäster, företag i området samt besökare i området ett nytt kvalitativt lunchalternativ, som inte finns i området idag, säger Niclas Ternstål, marknadsområdeschef Fabege Arenastaden.

Ytterligare en nyhet är att ett nytt restaurangkoncept kommer att ersätta Pocket City på Norrlandsgatan, som stänger den 16 juni för total ombyggnad av gatuplanet. Den nya restaurangen öppnar under hösten 2017.