Poolia lanserar digital kampanj Tidernas rekrytering

Nu lägger Poolia i nästa växel i sin nya marknadskommunikation och drar igång en digital kampanj som riktar sig till tjänstemän. Tidernas rekrytering kompletterar tv-kampanjen Historiska felrekryteringar och bygger vidare på humorn och värmen som reklamfilmerna förmedlar.

- Vi vill med Tidernas rekrytering bygga vidare på samma tonalitet men samtidigt skapa värde för våra kandidater. Den första delen av kampanjen går upp nu till jul och fokuserar framförallt på värdet med LinkedIn. Folk umgås privat på Facebook men nätverkar professionellt via LinkedIn, säger Lina Kårfalk, Digital manager på Poolia.

- Det finns en enorm potential i att bygga sin profil på LinkedIn och vi på Poolia vill vara de som hjälper till att förklara hur man gör, och varför. Även om LinkedIn snart har en miljon användare i Sverige är det tydligt att folk inte riktigt utnyttjar dess fulla potential och det vill vi på Poolia hjälpa till med. Eftersom LinkedIn är ett viktigt verktyg i vårt dagliga arbete med att rekrytera kompetens, gynnar det oss att fler förstår och är aktiva på LinkedIn och vi kan samtidigt hjälpa privatpersoner att få ut mer av sitt egna nätverk.

Vi har valt att komplettera reklambyrån King med Ord&Bild som vi känner har bra koll på både strategi och produktion på det digitala området. Ord&Bild ska kreera digitala kampanjlösningar som riktar sig till kandidater, säger Lina Kårfalk.

- Vi är glada att Poolia ringde just oss, säger Per Andersson, projektledare och strateg på Ord&Bild. Kings filmer är riktigt bra, det utmanar oss att göra lika bra kampanjer digitalt.

På Poolias kampanjsajt www.tidernasrekrytering.se gör vi det nu möjligt att besvara 20 frågor och på så vis få en bättre bild av din personlighet. Om man sedan tar hjälp av sina LinkedIn-kontakter blir bilden ännu mer komplett. Fler delar i kampanjen kommer att gå upp under vintern och våren.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lina Kårfalk, Digital manager Poolia
E-post: lina.karfalk@poolia.com

• Webbmedia

• sociala medier
  • digital kampanj
  • tidernas rekrytering

Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag med mer än 20 års erfarenhet av att förse företag och organisationer med kvalificerade tjänstemän för inhyrning och rekrytering. Pooliakoncernen har cirka 2000 anställd på ett 20-tal orter i SverigeDanmark, Finland, Tyskland och Storbritannien. År 2010 omsatte Poolia 1,36 miljarder kronor. Pooliaaktien är noterad på NASDAQ OMX I Stockholm. Poolia Sverige AB, Box 30081, Stockholm, tel 0770-111 222. www.poolia.se