Reflexer till Halloween firare

Halloween firas 31 oktober, vid övergången till vintertid, när det är som mörkast. Uppmana alla Halloween firare att sätta på sig en läskig Halloween reflex eller en cool GoVäst™ med döskallereflexer, så syns de för bilister när de är ute på "Bus eller godis" runda. Att synas räddar liv.

Några viktiga aspekter gällande reflexer

• Kontrollera när du köper en reflex (eller får) är att den är CE-godkänd enligt EN13356. Dessa reflexer uppfyller de krav, lagar och regler som krävs. Utan CE märkning eller EN13356 är det inte en reflex utan en plastbit som ser ut som en reflex.

• Vad gäller livslängd så säger vi att reflexen är en färskvara som bör bytas efter 2-3 år. Men en reflex som inte används (ligger hemma i byrålådan) blir inte dålig eller slutar fungera. Det är om reflexen blir smutsig, repig eller går sönder som reflektionsförmågan försämras. Gör ren en smutsig reflex med en fuktig trasa. För att testa om din reflex är bra kan du lysa på den med en ficklampa och jämföra en gammal med en ny. Byt ut den gamla om den reflekterar sämre.