LindesbergsKrukan fortsätter att växa

Den smarta krukan som skyddar utomhusväxterna mot både vinterkylan och sommarhettan har för andra säsongen gjort succé runt om i landet. Nu kommer en helt ny modell, LindesbergsKrukan "Corner". Den nya modellen lanseras på Elmia Garden den 1-2 oktober 2008 i Jönköping.

LindesbergsKrukan är en svensk produkt som tagits fram av Lindesbergsföretaget Fagerdala Por-Pac AB. Krukan tillverkas av EPP, ett material som skyddar växternas känsliga rötter mot såväl köldknäppar som värmeböljor. Materialet är lätt, stöttåligt och kan återvinnas. Växten behöver inte heller vattnas lika ofta. Nu lanseras LindesbergsKrukan "Corner".

- Vi utvecklar produktfamiljen och det är vi mycket glada över. Det råder en stor efterfrågan på alla våra tidigare modeller. Förra årets nyheter, krukorna "Japan" samt "Terrace", fick ett mycket positivt bemötande både från hobbyodlare och trädgårdsmästare. Vi såg att det fanns ett behov av en hörnkruka för att kunna använda hörn på balkonger och terrasser på ett bra och dekorativt sätt. Därför är vi jättestolta över att nu kunna presentera vår nya hörnmodell "Corner", säger produktchef Lars Eklund på Fagerdala PorPac AB.

Korta fakta:
- LindesbergsKrukan har låg vikt, men står stadigt när den är fylld med jord
- Den nya hörnkrukan "Corner" finns i en storlek (längd och
bredd 608 x 430 x 430 mm, höjd 405 mm och vikt 1,6 kg) samt i två
färger: svart och ljusgrå. Rek. butikspris cirka 370 kronor
- LindesbergsKrukan finns även i modellerna "Classic", "Japan" och "Terrace"(tidigare "Balcony")
- Försäljningsställen: StockHome, Blomsterlandet, etc. För en fullständig lista över försäljningsställen se hemsidan

Välkommen att besöka Fagerdala Por-Pacs monter B01:70 under
Elmia Garden den 1-2 oktober.

För produktprover och pressbilder kontakta gärna Linda Grängzell på
tel. 070-246 05 08, eller via e-post till linda.grangzell@republicrelations.se.

Nedladdningsbara bilder och mer information finns även på hemsidan
www.madebyfagerdala.com under press/bildarkiv.

För mer information om LindesbergsKrukan "Corner" vänligen kontakta:
Lars Eklund, produktchef
Tel: 070- 227 29 50
E-mail: lars.eklund@fagerdala.se

Fagerdala Por-Pac AB är ett dotterbolag till Fagerdala World Foams. Lindesbergsföretaget, med omkring 180 anställda, arbetar med att formge och tillverka produkter i cellplast, EPP och EPS, till bl a stötdämpning, förpackning och isolering. Under varumärket madebyfagerdala.se utvecklar, producerar och marknadsför man nya innovativa produkter för konsumentmarknaden som till exempel LindesbergsKrukan, whiplashskyddet RelaxGoSafer och den flytande poolbaren PoolMate

Fagerdala Por-Pac AB
Stadsskogsvägen 5