Nyheten som räddar perennerna - LindesbergsKrukan

Den smarta krukan som skyddar utomhusväxterna mot både vinterkylan och sommarhettan är här. LindesbergsKrukan lanseras på Trädgårdsmässan i Älvsjö den 29 mars. LindesbergsKrukan är en ny svensk produkt som tagits fram av Fagerdala Por-Pac AB. Krukan tillverkas av EPP, ett material som andas samtidigt som det skyddar växternas känsliga rötter mot såväl köldknäppar som värmeböljor. LindesbergsKrukan har fått fina omdömen när den testats av både trädgårdsmästare och hobbyodlare. Korta fakta: • LindesbergsKrukan har låg vikt, och är lätt att transportera, men står stadigt när den är fylld med jord • Plastmaterialet EPP övergår vid förbränning i sina beståndsdelar kol och väte • Krukans yttermått: diameter 46 cm, höjd 40 cm. Fat finns som tillbehör • LindesbergsKrukan finns i åtta färger (Färgerna blå, rödbrun, ljusgrå och mattsvart finns i lager; färgerna: ljusblå, signalröd, grön och gul kan beställas) • Rekommenderat butikspris: 348 kronor (inkl. moms) • Försäljningsställen: Stockhome på Kungsgatan i Stockholm, Balkongbutiken i Nacka, Plantmarknaden i Lindesberg, Nora Trädgård i Vagnhärad, m fl (för fler försäljningsställen se www.madebyfagerdala.se) Välkommen att besöka Fagerdala Por-Pacs monter A03:298 under Nordiska Trädgårdar på Stockholmsmässan i Älvsjö, 29 mars – 1 april. För produktprover och pressbilder kontakta gärna Carin Balfe Arbman på tel. 070-633 35 08, eller e-posta till carin@republicrelations.se. Nedladdningsbara bilder och mer information finns även på hemsidan www.madebyfagerdala.se under press/bildarkiv. För mer information om LindesbergsKrukan välkommen att kontakta: Lars Eklund, produktchef, tel. 070-227 29 50, lars.eklund@fagerdala.se Fagerdala Por-Pac AB grundades 1959 och är sedan 1999 ett dotterbolag till Fagerdala World Foams. Lindesbergsföretaget, med omkring 180 anställda, arbetar med att formge och tillverka produkter i cellplast, EPP och EPS, till stötdämpning, förpackning, isolering och andra användningsområden. Under varumärket madebyfagerdala.se utvecklar, producerar och marknadsför man nya innovativa produkter för konsumentmarknaden.

• Hobby