DNA-art, framtidens porträtt

Nu är vi igång! Du kan bli bland de första i Sverige att beställa 2000-talets porträtt. Ett oslagbart och helt unikt konstverk där din inre kod görs till vacker konst. Det är fantastiskt att kunna upptäck skönheten i sin egen unika personlighet, det finstilta i det allra innersta, ens egna DNA. En harmonisk struktur byggd på uråldrigt stjärnstoff, en lyrisk abstrakthet.

Jag, Zigge Holmgren är  konstnären bakom porträtten och jag har lång erfarenhet av digital media, måleri och foto. Efter många år av porträtt i olja jobbar jag nu uteslutande med digital teknik och har de senaste åren satt in folks ansikten i historiska verk (Post-Art). Men nu har jag även avancerat till framtiden med DNA-porträtten.

Här kan jag renodla den digitala tekniken, de inbyggda svårigheterna i det enkla blir överraskande bilder, med större djup än vi kan överblicka. DNA-porträtten är tänkta att väcka en ursprunglig lust till harmoni och vila i rummet, likt en ikon. Naturens form är alltid perfekt, en harmoni byggd på dess eget kaos... DNA-porträtten har en sällsam stillhet, Du lämnar ett märke, för kommande generationer att fantisera runt. Det tog mig nästan två år innan jag hittade rätt labb. Tack vare min kontakt med Daniel Zakrisson på DNA-Guide stämde plötsligt allting. Samarbetet är viktigt för kvalitén och förtroendet. Jag bearbetar labbets svartvita film till ett dekorativt och exklusivt porträtt man definitivt är ensam om! Detsamma gäller de andra genetiska bilderna - Bodyprint Art. Streck och punkter motsvarar hos varje människa ett helt eget universum, naturens finstilta rader.

Att göra en beställning är väldigt enkelt. Så fort man bestämt sig skickas ett testkitt från DNA-Guid hem till beställaren. I kittet finns allt som behövs för att lämna ett salivprov och det är enkelt att följa instruktionerna som medföljer och skicka in provet i det färdigfrankerade kuvertet. Därefter skickar labbet en grafisk bild av ditt DNA till konstnären Zigge Holmgren som förvandlar det till ett exklusivt DNA-art porträtt.

Slutligen printas verken med Giclée Fine Art teknik, som garanterar en livslång njutning och monteras till en snygg finish med Perspex konstglas där även baksidan är stilren.

Välkommen in till DNA-art!

Zigge Holmgren / DNA-ART

• gåva
  • företagsgåva
  • dopgåva
  • alla hjärtans dag gåva
  • årets julklapp
  • antik
  • lée fine art
  • heminredning

Post-Art är ett litet konstnärsdrivet företag som har inriktat sig på porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas. Inom porträttkonceptet inryms också body-print och dna-art. Konstnären bakom porträtten heter Zigge Holmgren.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"