Bring – årets karriärföretag för femte året i rad

Bring – årets karriärföretag för femte året i rad

Bring Citymail har för femte året i rad utsetts till ett av Sveriges hundra mest spännande företag för yrkesverksamma att göra karriär på.

Karriärföretagen 2017 är en svensk kvalitetsstämpel och en utmärkelse för de arbetsgivare som har högst kvalité i sitt employer branding arbete och som kan erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter till sina medarbetare. Karriärföretagen har utsetts sedan 2002 och utmärkelsen delas ut årligen till 100 arbetsgivare.

Över fem tusen företag granskas och i motiveringen för utmärkelsen 2017 lyfter Karriärföretagen fram Brings arbete med fokus på hållbarhet både inom klimat och miljö och hållbart arbetsliv, vilket bland annat innebär fokus på säkerhets- och arbetsmiljöfrågor.

Det känns väldigt roligt att vi återigen får denna utmärkelse, det är ett fint erkännande för det arbete vi gör, och ett kvitto på att vi fokuserar på rätt saker som gör skillnad för såväl miljö, medarbetare och kandidater.Vi kommer att fortsätta arbeta med hållbarhetsfrågorna ur flera olika perspektiv; klimat, miljö och hållbart arbetsliv med fokus på säkerhet och hälsa, samt öka fokus på vår vision 50/25/5, vilken lyfter fram att vårt jämställdhets- och mångfaldsfokus på kön, kulturell mångfald och funktionsvariation ökar,säger Jannike Ringvide, HR- och Hållbarhetschef Bring Citymail.

Merparten av produktionens ledare på Bring Citymail utvecklas internt och karriärstegen rör sig även i sidled mellan företagets olika avdelningar. Bring Citymails starka fokus på transporternas miljöpåverkan har breddats alltmer mot området social hållbarhet och hur företaget kan bidra till samhället. Bring Citymails aktiviteter omfattar även exempelvis drivmedels snålare bilar, utbildning i ECO-Driving och att samtliga chefer har genomgått utbildning i mångfald och inkludering.

Syftet med vårt employer branding arbete är att lyfta fram Bring Citymail som en arbetsplats för alla, samtidigt som tillgången på viktiga medarbetare säkerställs. Målet är att öka antalet målgrupper för att fylla de behov av nya medarbetare som vi har, och också göra oss så pass kända att de hittar till oss, säger Jannike.

Vi är väldigt nöjda att se att kvaliteten på hur man bedriver sitt employer branding arbete har ökat hos många företag och organisationer under de senaste åren. Därmed har även konkurrensen ökat markant att få en plats bland de 100 bästasägerKarriärföretagens VD, Patrik Wigton.

För mer information, kontakta Jannike Ringvide, HR-och Hållbarhetschef Bring Citymail 070-160 65 09, jannike.ringvide@bringcitymail.com