För första gången har Posten Bring-koncernen passerat 100 miljoner paket på ett år.

Bring har tredubblat sina paketvolymer på fem år

Bring har ökat sina paketvolymer från den svenska näthandeln med 291 procent sedan 2018.

2023 har varit ett krävande år med tunnare plånböcker och minskad konsumtion – trots detta har leveransföretaget hanterat fler paket än året innan. Under 2023 har Bring ökat sina paketvolymer med 11 procent. Dessutom har koncernen hanterat rekordmånga paket till nordiska mottagare under året.

- Vi lägger bakom oss ett år med svag ekonomi och fallande konsumtion. Trots detta har vi ökat våra paketvolymer – och för första gången har vår koncern passerat 100 miljoner paket på ett år, säger Hanna Jonasson, director of operations på Bring.

Under 2023 har Bring bland annat:

• Beslutat att bygga sin största svenska terminal någonsin, i Jönköping
  • Levererat med fossilfritt drivmedel till 6,1 miljoner svenskar
  • Installerat 37 nya laddpunkter på terminaler
  • Tagit i bruk en paketmaskin på Shelfless-anläggningen i Rosersberg. Paketmaskinen minskar mängden luft i paketen.