29 nya laddpunkter installeras på Brings terminal i Mölnlycke.

Bring installerar 29 nya laddpunkter i Göteborg

På Brings terminal i Mölnlycke ska 29 nya laddpunkter möjliggöra för Bring att snabbare ställa om till eldrivna leveranser. Inom två år ska alla Brings leveranser i Göteborg ske med elfordon.

Sedan 2021 har Brings paketvolymer från den svenska näthandeln till Göteborg ökat med 56 procent. Men det är inte bara paketvolymerna som ökar – det gör även Brings satsning på eldrivna leveranser. På terminalen i Mölnlycke installeras 29 nya laddpunkter.

- Genom att investera i fler laddpunkter kan vi ta i bruk fler elbilar. Att säkra pålitlig laddning på våra terminaler är avgörande för att kunna ställa om till el. Om två år ska alla våra leveranser i Göteborgsområdet ske med elfordon, säger Niclas Coster, distriktschef för region Väst på Bring.

Laddpunkterna på terminalen ska inte bara försörja distributionsbilar med el. Härifrån utgår dessutom tre stycken tunga ellastbilar, varav en kör linjetrafik mellan Göteborg och Jönköping. Inom kort kommer ännu en tung lastbil.

Totalt har Bring nu 50 laddpunkter på terminalen i Mölnlycke.

Regioner