Bring växer i en krävande marknad – 20 procent fler paket än förra året

Under årets första halvår har Posten Bring-koncernen ökat sina nordiska volymer för paket från näthandeln med 8,6 procent, jämfört med samma period förra året. I Sverige har leveransföretaget Bring ökat sina e-handelsvolymer med 20 procent på ett år och 169 procent på tre år.

Årets första halva har präglats av en lite avvaktande marknad. Trots detta ser leveransföretaget en ökande paketvolym.

- Vi växer mer än marknaden under årets första halvår. För att rusta för fortsatt tillväxt i Sverige har vi flera stora satsningar på gång. Vi är just nu uppe i ett intensivt arbete med att placera ut egna paketboxar – och så har vi tagit beslut att etablera en dubbelt så stor terminal som vi har idag i Jönköping, säger Hanna Jonasson, director of operations på Bring.

Hittills i år har Bring placerat ut egna paketboxar på över 100 platser i Stockholm, Göteborg och Malmö, och inom kort får fler städer gröna paketboxar. Merparten av boxarna har placerats utomhus, på platser där många människor passerar dagligen.

Bring levererar idag med elfordon eller fossilfritt drivmedel till 6,1 miljoner svenskar. Målet är att alla våra leveranser i Sverige ska vara med fossilfritt drivmedel 2025.

Under “relaterad media” kan du se kvartalsrapporten för Posten Bring-koncernen (på norska och engelska)