Posten och Bring koncerntraineer 2022(f.v.): Nadia Sanderhoff Jensen, Emil Jansson, Anna Estefors, Anna Wilhelmsson, Signe Ellevold Nytrøen, Sabina Langås, och Maximilian Mangelus.

Kickstarta karriären - bli koncerntrainee hos Bring

Nu söker Posten Norge och Bring nya talanger till det prisade traineeprogrammet. Vill du utmana sig själv i nya roller och få möjlighet att påverka i en framtidsbransch? Då kan traineeprogrammet vara något för dig.

Bring är en del av den nordiska logistikkoncernen Posten Norge AS. 2020 utsågs Posten Norge till det mest hållbara varumärket i den nordiska logistikbranschen och har flera gånger blivit kårade till Norges mest innovativa företag. Traineeprogrammet blev tidigare i år utsett till det näst bästa för ekonomistudenter av Karriärföretagens ambassadörsnätverk.

- Vi rekryterar bara fem till sju traineer varje år. Jag menar att det är viktigt för att säkra att det inte bara är ett rekryteringsprogram, utan ett kvalificerat utvecklingsprogram, där vi har möjlighet att fokusera på uppföljning och personlig utveckling för varje enskild trainee. Det har visat sig vara framgångsrikt - flera tidigare traineer sitter idag i företagsledningen eller på andra centrala funktioner, säger Tone Wille, koncernchef för Posten Norge-koncernen.

Traineeprogrammet varar i två år och under den perioden kommer du som trainee få prova på tre olika positioner i koncernen. Förutom den första månaden, som är dedikerad till att besöka driftsmiljöer, har du också möjlighet att få ledarerfarenhet inom produktionen under den första sommaren. Det ger en god förståelse och insikt i koncernen från start.

Det är bara fantasin som sätter gränserna för vad du kan arbeta med i en stor logistikkoncern som Posten Norge och Bring. Under traineeprogrammet har du frihet att välja vad du vill lära dig mer om. Vi är därför på utkik efter ambitiösa traineer med olika studiebakgrund. Det enda kravet vi har, är att du har en masterexamen och maximalt två års arbetslivserfarenhet efter studierna. De studieområden som är extra intressanta för oss är: teknik, ekonomi, logistik, strategi, affärsutveckling, ledning, projektledning, HR, EHS, marknadsföring, samhällsvetenskap, miljö och CSR.

Läs mer och sök här!