Tavelvägg med unika motiv från Posterland

Posterbutik på nätet startas i Malmö

Heminredning är en bransch med hög tillväxt. Corona-året 2020 har inte minskat suget på ett vackert hem utan snarare tvärtom. Inredning på nätet ökar starkt.

"Jag har saknat en svensk sajt med annorlunda och unika motiv" säger Anders Sjöberg som drog igång Posterland i slutet av november 2020. "Då jag har startat många verksamheter tidigare, är det svårt att låta bli när man ser en lucka på marknaden", fortsätter Sjöberg.

Redan 1993 startade han sitt första bolag, Lila Tidningen med websajten färdig 1994. Under åren därefter har Sjöberg arbetet med allt från websajter såsom Gravid.se och NordicFeel till att starta olika motionslopp i Malmö.

"Jag programmerade min först websajt 1994, lilatidningen.se och startade webshop 1999 med Gravid.se" fortsätter Sjöberg. "Men sedan dess har det hänt mycket, så nu har jag hjälp av riktigt vassa programmerare som gör allt det tekniska, så hinner jag cykla och springa som jag fortfarande älskar."

Sajten innehåller i dag fler än 1000 olika motiv - allt från svartvita posters från 1940-talet och gamla reklamaffischer till moderna alster av nya svenska och europeiska konstnärer. Det känns mycket modernt och smidigt att köpa konst online. Det stora urvalet och smidiga filter gör det enkelt. Man kan sitta i soffan hemma och välja ut sina favoritmotiv och få dem hem inom några dagar. Man slipper stress och trånga butiker, vilket är ett stort plus i panemitider.

Kategorier

Posterland säljer konst som smyckar väggarna. Fler än tusen olika motiv och fler olika sorters ramar.
Välj i lugn och ro på nätet och få leverans inom 2-4 dagar.

Anders Sjöberg

VD och grundare Huvudansvarig och partner +46-705-757317

Säljer Posters, Tavlor och Ramar online i Europa

Posterland säljer konst att smycka väggarna. Fler än tusen olika motiv och olika sorters ramar.
Välj i lugn och ro på nätet och få leverans hem inom 2-4 dagar.

Våra posters kostar från 19 kr för våra promotionposters till 289 kr för våra 50x70 cm tavlor.
Frakt 39 kr, fraktfritt över 299 kr.