Nyvalda ledamöter i Power Circles styrelse

På Power Circles årsmöte måndagen den 12 maj valdes två nya ledamöter in i organisationens styrelse, Karin Ifwer och Bo Normark. Karin Ifwer arbetar med forsknings och utvecklingsfrågor på partnerföretaget Vattenfall och Bo Normark har under många år varit VD för Power Circle. Power Circle arbetar tillsammans med ett 40-tal partnerföretag med framtidsfrågor inom energibranschen.

Power Circles styrelse består nu i sin helhet av Charlotte Bergqvist (ordf), wpd Offshore, Bo Normark, Power Circle, Eva Kvist Östgren, ABB, Göran Hult, Fortum, Johan Söderbom, SP, Karin Ifwer, Vattenfall, Lina Bertling Tjernberg, KTH och Ulf Moberg, Svenska Kraftnät.

Verksamheten kommer under året fokusera på aktuella projekt inom verksamhetsområdena e-mobility, smarta elnät och förnybar energi. Bland annat verkar Power Circle för att en nationell databas för laddningsinfrastruktur i Sverige ska etableras och kommer inom kort att ansöka om stöd hos Energimyndigheten för detta. Vidare pågår och planeras kunskapsspridningsprojekt inom både laddningsinfrastruktur och smarta elnät.

-  Det är spännande att gå in i ytterligare ett år som styrelseordförande för Power Circle tillsammans med en kompetent styrelse som representerar en stor del av energibranschen. Vår styrka är vår bredd och sikte på framtiden, säger Charlotte Bergqvist, styrelseordförande i Power Circle.

För mer information, kontakta;

Olle Johansson, VD Power Circle AB