CKF, kompaktcylindrar med fjäderretur

Powertools högtryckshydraulik är konstruerad för ett tryck på 800 bar. Det trycket ger de absolut minsta verktygen i förhållande till den kraft de utvecklar, en egenskap som många användare av industrihydraulik uppskattar. Inte minst de av våra kunder som jobbar med service och underhåll av entreprenadmaskiner och inom pappers- och massaindustrin, där det ofta är extremt trångt.

CKF cylindrarna ger dig en bra kombination av en utrymmessnål design tillsammans med 20-30 mm slaglängd. Våra 7,2 och 13 tons cylindrar har en excentrisk design som gör att de kommer åt att pressa med stor kraft även riktigt nära en balk eller en vägg som hindrar andra verktyg att komma åt. För ännu trängre utrymmen rekommenderar vi våra lågbyggda cylindrar – CML, CLA och CB.

Till alla våra högkvalitativa cylindrar rekommenderar vi våra pumpar som till skillnad från enklare pumpar har en sluten tank. Detta hindrar omgivande (smutsig) luft från att komma in genom andningsventilen. Smutsig luft innehåller partiklar i en storlek som kraftigt miskar livslängden på tätningarna i dina hydraulverktyg. Om du tittar i din pump och ser att oljan är svart skall du genast byta oljan!

Detta är några av Powertools kvalitetsprodukter designade och tillverkade i Sverige som gör skäl för den gamla devisen “Svenskt stål biter!”

• service
  • underhåll