Powertools ställer ut på Underhållsmässan

Välkommen till vår monter B03:02 på underhållsmässan i Göteborg den 13:e till 16:e mars.

Vi visar vårt egenutvecklade segdragande verktyg JTI, som med sin låga vikt och pris, är helt perfekt för en resande servicetekniker. Med en handpump är du helt oberoende av yttre kraft, med en elpump eller en luftpump blir momentdragningen både snabbare och smidigare än med konkurrenternas verktyg. Dessutom har den unika egenskaper konkurrentverktygen saknar. JTI har t.ex en inbyggd gradskiva som gör det enkelt att följa tillverkarens rekommendation om ett moment följt av en vinkel. JTI går även att smyga upp i tryck med för att t.ex. testa klämkraften i ett pressförband, eller se exakt till vilket moment ditt förband är draget. Smidigheten gör den dessutom till ett verktyg man kan klättra runt i sin anläggning med, t.ex. har vi kranbyggare som använder den till att bygga och riva kranar på byggarbetsplatser med, ett rätt extremt jobb för en ensam servicetekniker.

Kom och se våra unika verktyg!

Förutom JTI vi kommer visa delar av vårt TorcUP sortiment. Du kommer kunna se TU och TX hydrauliska momentnycklar och Raptor segdragande tryckluftpistoler.

TBW-nyckeln på bilden är den i särklass smidigaste mothållsnyckeln på marknaden, framtagen i samarbete med Vestas för minimal vikt och maximal smidighet. Med den håller du enkelt emot ett förband som vill rotera vid åtdragningen. Detta ger både en säkrare, smidigare och mer noggrann åtdragning än med andra mothållsverktyg, den har dessutom en unik konstruktion som gör att den inte kan klämmas fast vid dragningen.

Vi kommer även visa delar av vårt hydrauliksortiment, vårt tryckluftsortiment (bl.a. ur våra Fuji och Fiam agenturer) och våra gängarmar. För en gratisbiljett, besök Powertools hemsida
Vi ses i Göteborg!

• ergonomi
  • högtryckshydraulik
  • momentverktyg
  • monteringsverktyg
  • segdragande verktyg
  • service
  • tryckluftsmaskiner
  • tryckluftsverktyg
  • underhåll
  • underhållsmässa

POWERTOOLS utvecklar, tillverkar och säljer hydraulik-, trycklufts- & segdragande verktyg samt gängsystem. Med vår hjälp får du ut mer av din verksamhet, stärker din konkurrenskraft och ökar din lönsamhet. I vårt företag har vi kombinerat erfarenhet med innovation. Vi har våra rötter i sextiotalet, siktet inställt på framtiden och en brinnande vilja att hjälpa dig och ditt företag.

Robert Lund

Presskontakt VD tryckluftsverktyg, högtryckshydraulik, gängarmar, segdragande verktyg 0171-663019

Håkan Andersson

Säljare Söder om E18 0171-663005