POWERWAVE TECHNOLOGIES OFFENTLIGGÖR AVNOTERING FRÅN STOCKHOLMSBÖRSEN

1801 E. St. Andrew Place, Santa Ana, CA 92705 FÖR OMEDELBART OFFENTLIGGÖRANDE +1 714 466-1100 Fax +1 714 466-5800 Kontaktperson på företaget: Kevin Michaels +1 714 466-1608 SANTA ANA, Kalifornien, den 5 maj, 2006 – Powerwave Technologies, Inc. (Stockholmsbörsen: PWAV) meddelade idag att bolaget har beslutat avnotera Powerwave-aktien från Stockholmsbörsen. Handeln med Powerwave-aktier kommer att ske oförändrat vid Nasdaq National Market System. Sista dag för handel med Powerwave-aktier på Stockholmsbörsen är den 9 juni 2006. Powerwave har inrättat ett förenklat försäljningsförfarande för att underlätta för de aktieägare som önskar sälja sina aktier. Det förenklade försäljningsförfarandet omfattar endast ägare av VPC-registrerade Powerwave-aktier. Närmare information om det förenklade försäljningsförfarandet återfinns i den broschyr som kommer att skickas ut till alla aktieägare i Powerwave som är direktregistrerade hos VPC. Information om bolaget Powerwave Technologies, Inc., är en ledande leverantör av kompletta lösningar för trådlösa kommunikationsnät. Powerwave utvecklar, tillverkar och marknadsför antenner, boosters, combiners, filters, repeaters, högeffektförstärkare, TMA:er och avancerade täckningslösningar för mobilkommunikationsnät över hela världen. Bolagets huvudkontor ligger i Santa Ana, Kalifornien, USA. För mer information om Powerwave, besök företagets webbplats, www.powerwave.com. Powerwave, Powerwave Technologies och Powerwave logotypen är registrerade varumärken och tillhör Powerwave Technologies Inc.