​PP Pension är partner till Karlstens och Lidboms Mediepodd!

Den 15 oktober startar säsong två av den uppmärksammade Mediepodden som drivs av två av Sveriges mest etablerade medieanalytiker.

Emanuel Karlsten är fristående journalist, programledare och rådgivare. Olle Lidbom driver sedan 2004 mediebloggen Vassa eggen och är kommunikationschef på Norstedts Förlagsgrupp. PP Pension är en av två partners som står bakom initiativet.

– Jag är oerhört glad att Karlsten och Lidbom ger oss den här möjligheten. Eftersom vi verkar i mediebranschen så är det självklart för oss att ha ett samarbete med en av Sveriges mest relevanta arenor för mediefrågor, säger Marie Beck, Marknadschef på PP Pension.

– Vi känner att PP Pension strävar efter samma sak som vi: Att stötta medier i dess utveckling och att välkomna och innesluta de nya aktörer som tar plats genom digitala plattformar. Vår podd är ett försök att sätta ord, analys och definition på den utvecklingen och i bästa fall också hjälpa nya aktörer förstå att den räckvidd och inflytande de har faktiskt gör dem till just medier - för en ny generation, säger Emanuel Karlsten.

Mediepodden vill nå lyssnare som är intresserade av medievärlden som befinner i snabb förändring och som inkluderar allt fler nya aktörer. Eftersom podden släpps varje vecka kommer det vara aktuella ämnen som tas upp.

Alla inom media och reklam kan spara i PP Pension. PP Pensions uppdrag från huvudmännen Journalistförbundet, Unionen och Medieföretagen är att hjälpa alla i mediebranschen till ett bra sparande och en trygg pension. Allt överskott går tillbaka till spararna. Drygt 36 000 personer på mer än 700 företag är kunder i PP Pension.