PP Pension höjer pensionerna och sänker avgifterna

PP Pension höjer de utgående pensionerna för 2011 i nivå med konsumentprisindex, 1,42 procent, och rabatterar ITP 2-avgifterna för arbetsgivarna med 10 procent. PP Pensions Bonus, vilket är ett unikt extra påslag för mediebranschens ITP 2-pensionärer, uppgår 2011 till 6 procent för nya pensionärer.

- Våra starka ekonomiska nyckeltal gör det möjligt att ge samtliga våra pensionärer höjd pension 2011. Enligt vår återbäringspolicy är värdesäkring av pensionerna prioriterat, säger Jan Väistö, aktuarie på PP Pension.

Till höjningen av grundpensionerna kommer även mediebranschens speciella pensionstillägg, PP Pensions Bonus, som är något helt unikt på den svenska tjänstepensionsmarknaden. För 2011 ger denna bonus alla nyblivna pensionärer en extra höjning av grundpensionen med 6 procent.

PP Pension fortsätter även att ge arbetsgivarna en särskild premierabatt. För 2011 uppgår rabatten till 10 procent. Härtill halveras arbetsgivarnas avgift för premiebefrielseförsäkringen i ITP 1 från 1,1 procent till 0,55 procent.

Mer information om de nya villkoren finns på pppension.se.

För ytterligare information kontakta:

Jan Väistö, aktuarie PP Pension. Tel: 08-729 90 74

Viveka Ekberg, vd PP Pension. Tel: 08-729 90 90, 070-262 45 36

• itp
  • itp-tjänstepension
  • media
  • pension
  • pensionsbolag
  • premierabatt
  • pp pensions bonus

Alla inom media och reklam kan spara i PP Pension. PP Pensions uppdrag från Medieföretagen, Journalistförbundet och Unionen är att hjälpa mediebranschen till ett bra sparande och en trygg pension. Allt överskott går tillbaka till spararna. Mer än 31 000 medieanställda på 460 företag sparar i PP Pension. PP Pensions tillgångar uppgår till drygt nio miljarder kronor.