Åh, nej - inte ännu ett GDPR-utskick tänker du!

Blogginlägg   •   Maj 25, 2018 13:50 CEST

Den senaste veckan har det varit ett ständigt plingande i inboxen med GDPR-relaterat mail. Till slut resignerar mottagaren och kastar bara ett flyktigt öga på innehållet. Vi skulle vilja drista oss till att säga att det är mailen du INTE får som är de du ska bekymra dig över. Så - nu kör vi!

Du har någon gång varit i kontakt med något av nedanstående företag, som alla - från ett och samma kontor - jobbar med PR inom främst musik, kultur & nöje. Från oss har du mottagit pressmeddelanden, nyhetsbrev och/eller recensionsutskick. Vi jobbar alltid med ambitionen att våra pressmeddelanden och utskick ska innehålla relevant information för mottagaren och hoppas därför att det är OK med dig att finnas kvar i våra register.

Viktigt att veta är också att vårt gemensamma utskicksregister endast innehåller namn, företag och email-adress, d v s inga postadresser, telefonnummer eller annan personlig information. Uppgifterna delas inte med några andra än mellan oss fyra företag nedan.

Utöver vår gemensamma publicering på MyNewsdesk, kommer vi från våra respektive bolag fortsätta göra recensionsutskick, skicka pressreleaser och andra nyheter, såklart även här med samma ambition - att innehållet ska vara relevant för mottagaren.

Vill du inte ta emot information från oss och/eller veta vilka uppgifter vi har om dig? Kontakta oss!

Är du inte längre verksam inom kultur och nöje, ber vi dig också gärna meddela oss detta.

På MyNewsdesk återfinns våra fyra företag under samlingsnamnet PR-kollektivet Södermalm. För att ytterligare limitera antalet pressreleaser och mailutskick från oss, kan du istället smidigt och enkelt följa vårt nyhetsrum.

Klicka på "följknappen" och lägg till dig till vårt nyhetsrum.

Vänliga hälsningar,

PR-kollektivet Södermalm