Ola Åkerström, Mila Bauer, Charlotta Widerström och Staffan Kvarnevik på Praktikertjänst Skövde Tandvård.

Skövde Tandhälsa byter namn – blir Praktikertjänst Skövde Tandvård

Den 1 mars byter Skövde Tandhälsa namn till Praktikertjänst Skövde Tandvård. Tandläkarna Staffan Kvarnevik, Charlotta Widerström, Mila Bauer och Ola Åkerström kommer att arbeta kvar i verksamheten.

Skövde Tandhälsa har tidigare drivits av tre team med tandläkarna Staffan Kvarnevik, Charlotta Widerström och Ola Åkerström i spetsen. När verksamheten nu byter namn och logotyp arbetar de kvar samtidigt som tandläkare Mila Bauer tar rollen som verksamhetschef.

- Jag har arbetat på mottagningen i fem år och det känns spännande att nu få möjlighet att ta ett större ansvar för kliniken. Alla våra patienter kommer att känna igen sig och inga förändringar annat än byte av namn och logotyp är planerade, säger Mila Bauer, tandläkare och verksamhetschef på Praktikertjänst Skövde Tandvård.

Mottagningen kommer fortsatt att erbjuda allmäntandvård, implantatbehandling samt estetisk tandvård. Att verksamhetens medarbetare arbetar kvar på mottagningen bidrar till fortsatt kontinuitet och patientsäkerhet.

- Vi är ett sammansvetsat team och vi kommer fortsätta att utveckla kliniken med fokus på kvalitet, trygghet och tillgänglighet, säger Mila Bauer.

Befintliga patienter kommer att bli kallade till undersökning precis som tidigare.

För ytterligare frågor, kontakta gärna:

Praktikertjänsts pressjour, tel: 010-128 36 66, e-post: press@ptj.se

Praktikertjänst är Sveriges största vårdgivare inom privat tandvård och hälso- och sjukvård. Bolaget har funnits i över 60 år och våra cirka 1 000 mottagningar ägs och drivs av oss som utför vården och leder arbetet i vardagen. Det gör att våra tandläkarmottagningar och vårdcentraler återkommande har högst patientnöjdhet enligt externa undersökningar. Omsättningen uppgår till cirka 8,5 miljarder kronor och antalet medarbetare till omkring 7 400. Läs mer på www.praktikertjanst.se.