Select Group AB levererar ny restauranginredning till Mat & Smak i Malmö

Select Group AB levererar ny restauranginredning till Mat & Smak i Malmö

Företaget Select Group AB fick tidigare i år i uppdrag att förnya inredningen hos den Malmöbaserade restaurangen Mat & Smak. Resultatet blev mycket lyckat och där det nya konceptet matchade bra med restaurangens lantliga känsla.

Select Group AB har mer än tjugo års erfarenhet av restaurangvärlden. Företagsgruppen har tre olika sortiment som alla har olika fokus och inriktningar; Furnit, Servit och Cookit. På Furnit kan man köpa just inrednings- och restaurangmöbler som passar allt ifrån kök, matsal, caféer och barer. Servit håller fokus på serveringsutrustning och på Cookit kan man köpa köksutrustning.

Restaurang Mat & Smak ligger i belägen i södra Malmö med mat tillagad från grunden med de bästa råvarorna samt med mycket omsorg och kärlek.

“När vi på Select Group AB fick förtroende att ta hand om Mat & Smaks inredningsprojekt föll det sig naturligt att förstärka restaurangens lantliga känsla. Vi känner oss stolta över slutresultatet och hur bra inredningen passar in till restaurangens atmosfär. Både koncept och inredning har således under de senaste åren blivit allt viktigare inom restaurangbranschen så detta är något vi lägger stor vikt vid”, säger Örjan Svensson, VD på Select Group AB.

Select Group AB når ut till en bred målgrupp med sina tre sortiment med olika produkter, samtidigt som det blir lättare för kunderna att hitta rätt när de söker efter något specifikt. Tanken bakom Furnit är framförallt att det ska vara enkelt och smidigt att inreda restauranger. Av den anledningen är inte bara sittmöblerna på Furnitgroup.se snygga, utan de känns också bekväma att sitta i och använda. Möblerna är utformade för att passa bra till ett varierat utbud av restauranger.

Om Furnitgroup.se

På Furnitgroup.se hittar man allt för en attraktiv och mysig restaurangmiljö, här finns många olika typer av möbler och inredningsdetaljer med varierande känsla för att passa alla unika miljöer. Furnit har produkter till riktigt låga priser i sann småländsk anda.

Pressansvarig:

Namn: Örjan Svensson, VD på Select Group AB