Startplatser till Vasaloppet auktioneras ut till förmån för SOS Barnbyar

Foto: Maja Brand

Nu auktionerar vi ut tio startplatser till Vasaloppet på tradera.se och skänker pengarna till SOS Barnbyar.

– Vi tycker att alla barn ska ha rätt till en familj och inget barn ska behöva vara ensamt. Därför har Preem sedan flera år ett samarbete med SOS Barnbyar som vi är extra stolta och glada över. Vi är också sedan flera år huvudsponsor till Vasaloppet och båda dessa engagemang stödjer vår vision om omtanke för människor och miljö. I år slår vi helt enkelt ihop våra engagemang och auktionerar ut tio startplatser till Vasaloppet och skänker pengarna direkt till SOSBarnbyars viktiga arbete, säger Helene Samuelsson, kommunikationschef på Preem.

Tre pågående budgivningar listas samtidigt på tradera.se med start idag den 4 februari. Under Vasaloppsmässan kommer Preem även att sälja frukostpåsar på plats till hungriga skidåkare och skänka pengarna från försäljningen till SOS Barnbyar.

– Vi tror på långsiktiga relationer när det gäller sponsring och samarbeten. Vasaloppet står för många positiva och känslomässiga inslag. Det har gett oss en möjlighet att kommunicera hela företaget och vårt viktiga samarbete med SOS Barnbyar kändes självklart att lyfta fram. Nu håller vi tummarna för att auktionen ger riktigt mycket pengar till ett samarbete som gör gott, säger Helene Samuelsson.

Preem har valt att stödja driften av SOS barnby i Brovary i Ukraina samt uppbyggnaden av en ny barnby i Thai Binh i Vietnam. Den 21 januari fanns vi på plats för invigningen av barnbyn i Thai Binh. Där fick vi förmånen att uppleva den fantastiska värmen och glädjen i en SOS barnby. Även du kan göra skillnad för föräldralösa och övergivna barn, gå in på sos-barnbyar.se och ta reda på mer.

Vill du buda på startplatserna gör du det här vasaloppet.preem.se

• Hållbarhetsfrågor/CSR

• sos barnbyar