Preems transferbussar tar skidåkare och fans till Vasaloppet

En dryg månad före det klassiska loppets start i Sälen har Preem förnyat sitt huvudsponsorsavtal med Vasaloppet. Det nya avtalet gäller under 3 år, från 2013 t.o.m 2015, och inbegriper support och aktiviteter vid alla ”Vasalöp” som genomförs under året.

- Under de år vi arbetat tillsammans med Vasaloppet har engagemanget ständigt ökat från kunder och våra anställda. Förra året deltog 10% av Preems personal i något av loppen och hela 33% säger sig vill pröva på. Vasaloppet har även blivit ett av våra största kundevent där vi deltog med 15 stafettlag förra året, säger Michael G:son Löw, koncernchef och VD Preem AB.

Nytt för året är att de tävlande, och besökare, erbjuds gratis infartsparkering vid två av huvudvägarna till Mora med fri transferbuss in till centrum och Vasaloppsmålet. Kontinuerliga avgångar kommer att ske varje halvtimma under de fyra mest trafikerade evenemangsdagarna.

-Vi är oerhört nöjda med Preems nya transferbussar som kommer att minska på trafiktrycket och underlätta för Vasaloppets besökare. Vasaloppet är ett miljöcertifierat evenemang och då är den här proffsiga transportlösningen ett mycket konkret bidrag till att förbättra Vasaloppets miljöprestanda, säger Jonas Bauer, VD Vasaloppet.

I Preems monter på förra årets Vasaloppsmässa i Mora serverades 14 300 koppar rättvisemärkt kaffe. Alla mässbesökare var också med och röstade fram Preems monter till ”Bästa monter” på mässan.

För mer information:
Marie Bark, Chef Marknadskommunikation, mobil 070-450 13 03, epost marie.bark@preem.se
Thomas Ögren, Presschef, mobil 070-450 10 01, epost thomas.ogren@preem.se

• Hållbarhetsfrågor/CSR

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa. Preems verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Preem förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Preem har ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 200 anställda varav 900 arbetar vid raffinaderierna. Tillsammans med personal hos återförsäljare och partners är vi över 3 000 medarbetare som möter kunderna under Preems varumärke. För helåret 2013 var Preems omsättning 89 miljarder SEK.