Åkerströms Björbo AB

Åkerströms Björbo vinner ny radiostyrningsorder

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2018 16:07 CET

Åkerströms Björbo, en del av Allgongruppen, har idag erhållit en order om 400 TSEK. Ordern kommer från en internationell ståltillverkare med verksamheter i 43 länder och rör ett utbyte av befintliga, äldre radiosystem till Åkerströms säkra och robusta Remotus Era system. Den första installationen sker i Sverige under mars månad.

- Vi levererar säkra och tillförlitliga radiostyrningsprodukter och lösningar av mycket hög kvalité, något som är avgörande för våra kunder, säger Anna Stiwne, VP Sales. Den här orden vittnar om att vi är en långsiktig leverantör som får förnyat förtroende hos våra större kunder, något som vi är stolta och glada över.

För mer information och kontakt:
Johan Hårdén, vd Åkerströms
johan.harden@akerstroms.se

Om Åkerströms

Åkerströms Björbo AB är ett internationellt företag grundat 1918 som utvecklar, producerar, marknadsför och servar tåliga och tillförlitliga kvalitetsprodukter för kommunikation och radiostyrning av industrikranar, portar och mobila tillämpningar. Åkerströms har ett stort nätverk av partners som erbjuder både lokal och global service och support. Bolaget är en del av Allgongruppen.

www.akerstroms.se

www.allgon.se