Bigheart Sweden AB

Bighearts grundare utsedd till hållbarhetstalang 2019

Pressmeddelande   •   Nov 19, 2018 11:35 CET

Tillsammans med sina läsare har Aktuell Hållbarhet utsett 33 hållbarhetstalanger att hålla ögonen på 2019. Det är med stolthet som Bigheart noterar att vår grundare Jakob Gelberg anses vara en av Sveriges mest intressanta profiler inom hållbar utveckling just nu.

Alla på listan har gemensamt att de är unga och har som mål att arbeta för hållbar utveckling. På listan finns allt från entreprenörer, idealister, aktivister, ekonomer och biologer till jurister och tekniknördar.

”Jag är både stolt och hedrad över att finnas med på Aktuell Hållbarhets lista över hållbarhetstalanger, säger Jakob Gelberg. ”Det är också glädjande att vi är många unga idag som har hållbarhet i fokus. Bighearts grundtanke är att vi tillsammans kan göra stor skillnad och detta är Aktuell Hållbarhets lista ett utmärkt exempel på”, fortsätter Jakob Gelberg.

Aktuell Hållbarhets motivering lyder:  "Med appen Bigheart låter Jakob Gelberg varje månad tusentals användare kostnads­fritt donera pengar till klimatkompensation, Hbtq-rättigheter och människorätts­organisationer. Genom sitt arbete skapar Jakob Gelberg mening i relationen mellan företag och ideell sektor samtidigt som det aktiverar engagemang hos privatpersoner."

Länk till artikeln:

För ytterligare information:

Jakob Gelberg, VD och grundare, jakob@bghrt.se, +46-737 -10 97 47

www.bghrt.se

Bigheart erbjuder digitala lösningar för marknadsföring som gör det möjligt att låta individer konsumera reklam på sina egna villkor samtidigt som hen bidrar till välgörenhet. Företaget grundades 2015 av Jakob Gelberg i Helsingborg och appen har utvecklats i samarbete med tusentals användare och med hjälp av återkoppling från annonsörer och välgörenhetsorganisationer.