Crate Inventors

Dags att låta barnen briljera - Bakboxen Junior lanseras genom sommartävling.

Pressmeddelande   •   Jun 16, 2016 15:41 CEST

Att många svenskar älskar att baka eller att avnjuta bakverk, det vet vi. Det finns ett stort utbud av TV-program, bloggar, sociala medier och tidningar som riktar sig till en bakälskande målgrupp. Bakboxen, som lanserades i oktober 2015, har känt av framgången med en attraktiv produkt.

-Idag ger vi närmre 1000 prenumeranter en bakupplevelse utöver det vanliga genom recept, köksartiklar och råvaror snyggt förpackade i en box och levererat hem till dörren, säger Jakob Twedmark, VD för Crate Inventors som står bakom Bakboxen.

Nu låter Bakboxen barnen få vara med och ta fram deras nästa koncept nämligen Bakboxen Junior.

-Om vi ska göra en produkt som riktar sig till barnen, då tycker vi att det är viktigt att de får vara med och bestämma innehållet. Därför utlyser vi nu en sommartävling för alla bakintresserade barn och ungdomar som sedan resulterar i en helt ny produkt, av och till barnen – Bakboxen Junior, fortätter Jakob Twedmark.

Under några veckor i juni pågår tävlingen, på Instagram, som går ut på att ta fram barnens bästa recept. Tre bilder och recept väljs ut av en jury, för att därefter röstas fram av Sveriges befolkning och fram för allt av barnen själva. Röstningen och tävlingen avslutas 10 juli och vinnaren annonseras på www.bakboxen.se/junior den 11 juli. Bakboxen Junior kommer att utformas efter det recept som vinnaren tävlat med.

-Vi har många barn och ungdomar som idag hör av sig till Bakboxen och vill visa sina bakverk, och vi vet att Bakboxen står på mångas önskelistor. Därför tycker vi att det är dags att låta barnen stå i centrum och ta fram det de menar och önskar vara den perfekta Bakboxen.

I Juryn sitter anställda hos Crate Inventors.

Lanseringen av Bakboxen Junior sker i samband med ”älskade ungar”-mässan i Örebro den 23-24 september.

-Vi är stolta och glada över att Bakboxen Junior lanseras på just vår mässa. Perfekt lansering på en välbesökt mässa fullt med barn och familjer, säger Therese Wickman grundare av ”älskade ungar” - mässan.

Bakboxen Junior kommer att till en början endast vara en limiterad produkt som gör ett gästbesök, den kommer endast att gå att köpa under en viss tid och i en begränsad upplaga.

-Vi tycker att limiterade utgåvor känns spännande, och vi tror att Bakboxen Junior passar perfekt för ett sådant upplägg. Om efterfrågan blir mycket större än så, ja då får vi se om Bakboxen Junior får gästspela fler gånger, det får vi låta barnen avgöra, avslutar Jakob Twedmark.

Mer information här: www.bakboxen.se/junior

Kontaktuppgifter:

PR & Marketing Manager: Beatrice Flink Forsgren

beatrice.forsgren@crateinventors.com +46 (0)704-525763

VD: Jakob Twedmark

Jakob.twedmark@crateinventors.com +46 (0)73-0740631

Crate Inventors skapar och lanserar produkter och tjänster inom prenumerationsbaserad e-handel. Företagets första koncept är Bakboxen som lanserades den 1:e oktober 2015. Bakboxen erbjuder prenumeration på bakupplevelser. I maj 2016 har ytterligare tre koncept lanserats: Offlineklubben, Dejtboxen och YarnMail. Crate Inventors har sin verksamhet i Karlstad.

Vi identifierar möjligheter inom e-handel, skapar nya produkter och tar dem till marknaden. Snabbt.

Vårt mål är att bli den ledande aktören i Norden på att skapa och lansera produkter och tjänster inom prenumerationsbaserad e-handel.