Upplev Roslagen

Doug Seegers från "Jills Veranda" har Sverigepremiär i Roslagen!

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2014 17:05 CET

I sommar turnerar Doug Seegers och först ut är Skebopuben i Skebobruk.

I början på juni kommer han till Sverige för sin första turné, någonsin. Många av oss såg honom spela på trottoaren i TV-programmet ”Jills Veranda”. Jill Johnson och hennes gäst Magnus Carlsson tar med sig den 62-årige countrymusikern till en studio och trion spelar tillsammans in ”Going down to the river”. Responsen blir omedelbar och klippet inte bara sprids i sociala medier utan placerar sig högt på topplistor.

Sverigepremiären sker i Roslagen med 3 spelningar på Skebopuben 11-13 juni. Skebopuben som ligger utanför Norrtälje har länge arrangerat spelningar i samma genre med Rootsy Live som samarbetspartner. Under åren har Skebobruks Kulturförening och den lilla puben gästats av många fina artister. En mycket intim spelning utlovas eftersom puben endast tar in 110 personer.

- Vi har länge haft ett gott samarbete med Rootsy Live och är naturligtvis oerhört glada att Doug Seegers kommer inleda sin turné hos oss, säger Rolf Hedin på Skebopuben.

Biljetter (samt medlemskap) till Skebopubens spelningar kan endast köpas på hemsidan.
SL-buss går från Norrtälje och stannar utanför puben. Spelningarna arrangeras i samarbete med Rootsy Live.

För mer information kontakta: Skebopuben, Rolf Hedin, 073-576 77 77 http://skebobrukspub.blogspot.se/

"Doug Seegers - "Going down to the river"" (Doug Seegers, Jill Johnson, Magnus Carlsson)
För mer evenemang i Roslagen besök http://upplevroslagen.se/

UpplevRoslagen är ett helhetskoncept för att marknadsföra Roslagen och allt som är värt att komma hit för.