Beriksson

Gardini vinner åtta priser för sin choklad på International Chocolate Awards

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2018 14:36 CET

Prisbelönad choklad från bröderna Gardini

Fabio och Manuel, bröderna bakom varumärket Gardini, har skapat fantastiska smakmöten i chokladvärlden i flera årtionden. Med kunskap, erfarenhet och rötterna fast förankrade i det italienska matarvet har Gardini blivit världsberömt för sina sofistikerade kombinationer av choklad och havssalt, lakrits och nötter i perfekt harmoni med varandra.

När bröderna Gardini deltog i chokladfinalen på International Chocolate Awards i Florens vann chokladen med italienska smaker åtta priser i olika kategorier. Chocolatierer från hela världen hade samlats för den slutgiltiga finalen och chokladsorterna från Gardini som vann pris är:

• Mjölkchoklad med salt och lakrits – Kategori: Mjölkchoklad med tillsatt smak eller bitar – GULD
  • Mjölkchoklad med salt och olivolja – Kategori: Mjölkchoklad med tillsatt smak eller bitar – SILVER
  • Gianduja med havssalt – Kategori: Mörk choklad med fyllning – BRONS
  • Cremino med lakrits – Kategori: Smaksatt mörk cremino – GULD
  • Rustico – Kategori: Mörk ursprungschoklad med grövre textur – BRONS
  • Cremino med körsbär – Kategori: Smaksatt mörk cremino – SILVER
  • Cremino med valnöt – Kategori: Smaksatt mörk cremino – SILVER
  • Cremino med russin – Kategori: Smaksatt mörk cremino – BRONS

Chokladkakorna med havssalt väger mellan 50-100 gram och kostar mellan 59-79 Kr, och cremino-nougaten väger 120 gram och kostar cirka 95 kr.

Du köper Gardinis choklad I välsorterade butiker, kaféer, barer och restauranger. Dryckestips till chokladen finner du här.

Läs mer om Gardini här. Pressbilder hittar du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda produkter från olika delar av världen. Vi erbjuder choklad, tryffel, lakrits, te, kaffe, shortbread, chilisås och mer; Allt av hög kvalitet, med unika smaker i vackra förpackningar. Vi erbjuder god smak för alla sinnen. Läs mer på beriksson.se.