Bigheart Sweden AB

Godhjärtat samarbete för ungdomars positiva framtid

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2018 12:57 CET

Bigheart presenterar nu stolt ett nytt samarbete med Mentor Sverige, en ideell organisation för ungdomar i åldern 13-17 år som genom mentorskap och vuxen närvaro bidrar till att stärka ungas självkänsla och därmed viljan att göra positiva val och säga nej till våld och droger.

Bigheart och Mentor Sverige delar tron på att godhet föder godhet och att man måste börja på individnivå när man vill göra världen till en bättre plats. Idag lider många tonåringar av psykisk ohälsa eller en känsla av utanförskap. Både Bigheart och Mentor tror att det finns många med ett stort hjärta som gärna vill hjälpa dessa ungdomar. Genom att samarbeta kan vi nå ut till fler och koppla ihop dem som behöver stöd med dem som har ett stort hjärta och vill hjälpa till på något sätt.

”Framtiden börjar med nästa generation och det är viktigt att vi gör allt vi kan för att skapa en värld där hälsa, utbildning, jämlikhet och inkludering får våra ungdomar att göra de rätta valen i livet”, säger Jakob Gelberg som är VD för Bigheart. ”För oss känns det självklart att hjälpa våra användare att kunna bidra till att ungdomar får det stöd de behöver”, fortsätter Jakob Gelberg.

”Genom våra respektive nätverk bland ungdomar, mentorer och vardagshjältar kommer vi att kunna sprida budskapet om Mentor Sveriges arbete och öka förutsättningarna för att fler tonåringar ska kunna få en mentor som stöttar dem och ger dem framtidstro”, säger Yvonne Thunell, Mentor Sveriges Styrelseordförande.

Kontakt:

Jakob Gelberg, VD och grundare Bigheart, jakob@bghrt.se, +46-737 -10 97 47, www.bghrt.se

Maria Gertell, Presskontakt Mentor Sverige, maria.gertell@agency.se, +46-700-94 63 21, www.mentor.se

Bigheart erbjuder digitala lösningar för marknadsföring som gör det möjligt att låta individer konsumera reklam på sina egna villkor samtidigt som hen bidrar till välgörenhet. Företaget grundades 2015 av Jakob Gelberg i Helsingborg och appen har utvecklats i samarbete med tusentals användare och med hjälp av återkoppling från annonsörer och välgörenhetsorganisationer.