PMH International AB

Jumbo Flex 50 - Vakuumlyft med en hand upp till 50 kilo, visas på Trä & Teknik monter B 07.06

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2014 16:07 CEST

PMH International AB presenterar Jumbo Flex 50 - en ergonomiskt utformad vakuumlyftare som lyfter upp till 50 kilo och manövreras med en hand. Välkommen att prova denna nyhet i PMH:s monter B 07:06 på Trä och Teknik den 2-5 september 2014.

Den nya Jumbo Flex 50 är det senaste tillskottet i PMH´s program av ergonomiska vakuumlyftare. Denna modell är utvecklad för lite tyngre lyft men är lika lätt att manövrera som de två övriga modellerna i serien; Jumbo Flex 20 och Jumbo Flex 35. Manövreringen sköts med antingen en eller två fingrar för att öka både precision och säkerhet. Vakuumlyftarna används framförallt vid frekventa och snabba lyft av lättare gods.

- Många upplever enhandsfattningen som en stor fördel som gör manövreringen snabbare, smidigare och mer flexibel. På mässan visar vi flera lyfthjälpmedel anpassade för just trä. Faktum är att vi har produkter och lyftlösningar för de flesta behov inom trä-branschen där just vakuumlyftare passar bra eftersom de inte skadar materialet, säger Ronnie Nilsson, produktansvarig på PMH.

Individuella lösningar som standard

I PMH:s monter presenteras även ett helt nytt system av moduluppbyggda sugfötter som gör det möjligt att enkelt och snabbt modifiera sugfötterna till Jumbo vakuumlyftarna. Tack vare olika moduler kan sugfötterna anpassas och optimeras efter kundspecifika och/eller skiftande behov och förutsättningar.

Vakuumlyftare från 75 kg upp till 2 ton

För lyft från 75 kg upp till 2 ton erbjuder PMH VacuMaster Basic och Comfort som också finns att prova i PMH:s monter. Vacumaster är en moduluppbyggd vakuumlyftare för tätare ytor som till exempel glas, fönster och träskivor. Med denna produktgrupp kan materialet inte bara hanteras horisontellt utan även exempelvis både vridas, tiltas och till och med vändas upp och ner.

Besök vår monter B 07:06 på Trä & Teknik för att se vad vi kan erbjuda Er eller gå in på vår hemsida www.pmh.se

Fakta PMH International AB

PMH International AB är inriktar på kundanpassade lösningar inom lyft- och materialhantering samt hallar för lager, industri och uthyrning. Företaget är familjeägt och grundades 1974 i Ystad som är företagets huvudsäte. I sortimentet finns etablerade kvalitetsvarumärken såsom  KITO, Stahl, Schmalz, Dalmec, JD Neuhaus, Logitrans  m.fl samt  PMH-Hallen. Läs mer på www.pmh.se