Beriksson

Karma Cola, nu även i burk

Pressmeddelande   •  Apr 19, 2017 14:49 CEST

Karma Cola, nu även i burk

Personalen på Karma Cola har rest jorden runt för att finna de bästa ekologiska, Fairtrade-ingredienserna till deras smakrika drycker. I sortimentet finner du en kryddig ginger ale med ingefära från ett kooperativ i Sri Lanka, en kola som görs av riktiga kolanötter* från ett kooperativ i Sierra Leone och den syrliga citrondrycken av sicilianska Femminellocitroner.

Sedan lanseringen har koladrycken vunnit priser i den engelska mat- och dryckestävlingen Great Taste Awards 2015, och den har även fått högsta betyg av hantverksläsk-bloggen Five Star Soda. Karma Cola har också utsetts till ”Världens mest fair Fairtradeföretag 2014” av Fairtrade International.

Dryckerna är goda att dricka som de är för att släcka törsten en solig vårdag, men är även smakfulla ingredienser i en frisk sommarcocktail. Recept och dryckesinspiration finner du på vår hemsida.

Karma Colas burkar innehåller 25 cl och kostar cirka 16-25 kronor i välsorterade delikatess-, lifestylebutiker, restauranger, spa och hotell.

*Undrar du vad en kolanöt är? Läs om det på vår hemsida.

#Drinknoevil

Läs mer om Karma Cola här. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534. Se våra tidigare pressreleaser här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.