Beriksson

Mono Tee – Ny ekologisk tedryck som är ett godare alternativ till vatten

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2018 16:11 CEST

Ekologiska tedrycker, välj mellan två gröna tedrycker och två örttedrycker.

Mono Tee är en färskbryggd naturlig tedryck som finns i fyra olika smaker. Man undviker rörsocker och sötningsmedel och ser till att teerna är hållbart producerade och förpackade i Tyskland. Alla teblad och örter kommer från ekologiska farmer och bryggs under en jämn temperatur vilket ger en god smak och kvalitet. Drycken hälls sedan upp, medan den fortfarande är varm, i en miljövänlig förpackning. Självklart används endast naturliga råvaror.

Mono Tee är ett uppfriskande och gott alternativ till vatten. Tedryckerna innehåller få kalorier, är veganska och passar utmärkt för den som söker god smak och vill minska på sockerintaget. Välj mellan helt osötade eller agavesötade tedrycker.

Miljövänligare förpackning

Pappersförpackningen som tedryckerna kommer i är licensierade av FSC (Forest Stewardship Council), en oberoende ideell organisation. FSC grundades för att säkerställa ett hållbart skogsbruk. Genom certifieringen garanteras fullständig spårbarhet, det vill säga från dryckesförpackningen tillbaka till trädet. Läs mer om Mono Tee och hållbarhet på vår hemsida.

Sortiment

Samtliga ekologiska te-, ört och frukt-drycker har bryggts under en jämn temperatur vilket garanterar en god smak. Tedryckerna är godast att dricka väl kylda.

Välj mellan smakerna Jasmin/Ginkgo, Hibiskus/apelsin, Citrongräs/äppelmynta och Grönt te/ingefära.

Välkommen att provsmaka Mono Tee på Gastro Nord i monter A38:21.

Mono Tee innehåller 50 cl och kostar mellan ca 29-35 kr. Du finner en lista på var du kan köpa Mono Tee här.

Läs mer här. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.