Eget Förlag Sverige AB

Nå balans och må bra med boken ORKA!

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2016 14:46 CET

Eget Förlag släpper ytterligare en bok i serien Kunskap på nolltid. ORKA! Träning och äventyr i vardagen är fylld med tips och inspiration, både för otränade och vana motionärer.

I boken delar elitlöparen Frida Södermark med sig av de faktorer och historier som gjort henne till den löpare, person och företagare hon är. Anders Selling, tidigare vd på Vasaloppet, fick förhandsläsa boken och säger bland annat så här om den:

"När Frida Södermark med sina enkla vardagliga tips beskriver hur man kan skapa balans i vardagen är det svårt att sätta emot. Hon är övertygande i att det alltid går att hitta tid och att ingenting är omöjligt. Hon sätter fingret på precis det som många av oss behöver i dagens digitala tillvaro där hjulen snurrar allt snabbare.

Boken ORKA! tar träning och löpning till en ny nivå för många av oss. Till en nivå där det handlar om mer än löparupplevelser, hälsa och hur man når sina mål. Boken handlar om så mycket mer. Den handlar om balans i livet, om att må bra och om att leva livet på ett sätt så man känner sig tillräcklig, lycklig och samtidigt hinner med sig själv."

Om författaren

Frida Södermark är en av världens bästa ultralöpare. För tio år sedan sprang hon sin första mil och har sedan dess lagt läraryrket åt sidan och idag springer hon, reser världen över och föreläser om hur alla kan uppnå mål och leva sina drömmar.

Om förlaget

Eget Förlag ger ut små och snabblästa faktaböcker på temat Kunskap på nolltid. Förlaget finns i Norrköping och har gett ut bland annat Skriv så någon bryr sig, Teambuilding, Kreativ på jobbet och Nå dina mål.

Frida Södermark (jpg, 12 MB)
Boken Orka! (jpg, 1 MB)

Helene Engström, förläggare