Beriksson

Naive chokladserie 1 av 2 – The Equator Collection

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2017 12:32 CEST

Naives nya chokladkollektion "The Equator Collection" innehåller sex olika chokladkakor.

The Equator Collection är Naives nya koncept där nästan samtliga råvaror växer i ett specifikt ekosystem som ger dem unika smaknoter. Chokladkakorna i den här kollektionen görs på ingredienser som odlas kring ekvatorialbältet, vars intensiva smaker symbiotiskt blandats med den väl utvalda kakaon från Bolivia. Välj mellan mörk choklad med syrlig smak av inkabär, fyllig och djup smak av lakrits/apelsin och fruktiga kryddor eller krämig mjölkchoklad med härlig nötig smak av jordnötssmör eller tahini. Vänner, stig ombord för ett djungeläventyr.

Naives choklad är ekologisk och kakaobönorna köps genom Direct Trade från kakaobönder i Bolivianska kooperativet El Ceibo. Nästa chokladkollektion från Naive lanseras inom en vecka. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram och Facebook: BerikssonSweden.

En ekologisk chokladkaka från Naive väger 55 gram och kostar mellan 60-75 kronor i välsorterade choklad och delikatessbutiker. Inom en vecka lanserar vi kollektion nummer två från Naive.

Läs mer här. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534. Läs våra tidigare pressreleaser här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda delikatesser från olika delar av världen. Vi erbjuder choklad, praliner, lakrits, te, kaffe, kakor, bönchips, pasta, oljor och mer, allt av hög kvalitet, med unika smaker i vackra förpackningar. Vi erbjuder god smak för alla sinnen. Läs mer på beriksson.se.