Beriksson

Rococo Chocolate lanserar Ruby-choklad

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2018 14:23 CET

Nu är den rosa chokladen här

2017 var året då chokladvärlden första gången hörde talas om den nyskapande fjärde chokladtypen som utvecklades av chokladföretaget Barry Callebaut. Chokladen som tagits fram är en ny typ av kakaohybrid som kallas RB1 eller Rubykakao och har den unika egenskapen att chokladen blir rosa. Chokladen har utvecklats under flera år och när nyheten offentliggjordes fick den unika chokladen stor uppmärksamhet. Det har sedan tagit cirka ett år fram till att chokladen nu börjar dyka upp i butikerna.

Nu lanserar Rococo Chocolates en Ruby-choklad som trots en kakaohalt på 47 % har den för rubychokladen så karaktäristiskt bäriga, citrusiga smaken och en fin krämig konsistens. Har du provat naturligt rosa choklad än?

Rococo är chokladproducenten som hjälpte till att dra igång craftchokladrörelsen i England och som därigenom blivit ikonisk. Borta var smaklös choklad med massor av tillsatser. Rococo hanterar choklad som ett äkta hantverk, som presenteras i en dynamisk serie med nyskapande smaker och kläs i vackra förpackningar som andas såväl lyx som kvalitet.

Rococo Chocolates väger 70 gram och kostar ca 70-90 kr. Du köper Rococos choklad I välsorterade butiker, kaféer, barer och restauranger.

Läs mer här. Pressbilder hittar du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda delikatesser från olika delar av världen. Vi erbjuder choklad, praliner, lakrits, te, kaffe, kakor, oljor och mer, allt av hög kvalitet, med unika smaker i vackra förpackningar. Vi erbjuder god smak för alla sinnen. Läs mer på beriksson.se.