Bigheart Sweden AB

Samarbete för mer hjärta på nätet

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2018 11:30 CEST

Bigheart ser fram emot ett nytt samarbete med Prins Carl Philips och Prinsessan Sofias Stiftelse som jobbar för en tryggare och schysstare nätvardag och för att öka respekt och förståelse för personer med dyslexi. Med hjälp av våra delade värderingar hoppas vi kunna hjälpa varandra att nå ut till ungdomar och deras föräldrar för att bidra till mer hjärta på nätet.

Sociala medier, chattar och meddelanden i mobilen är ungas naturliga sätt att kommunicera med varandra och mobilanvändandet utgör en stor del av deras dag. Tyvärr är samtalen på nätet inte alltid snälla och det finns mycket att göra för att skapa en tryggare och vänligare plattform. Det kan vi göra genom att utbilda, sprida kunskap och lyfta frågor om mobbing och trakasserier på nätet. Vi behöver bli påminda om detta ofta och lyfta in frågan som en naturlig del av vardagen.

"Det känns roligt att kunna lyfta frågan om ungdomars upplevelser på nätet tillsammans med Bigheart. Bra samarbeten är viktiga för oss för att vi ska kunna verka för en schysstare nätvardag," säger Sofia Ewerlöf som är verksamhetschef på Prinsparets Stiftelse

“Bighearts främsta bidrag i samarbetet blir att vara ett enkelt verktyg som gör att vem som helst kan göra skillnad i vardagen," säger Bighearts VD och grundare Jakob Gelberg.

Med appen Bigheart ser användaren annonser på låsskärmen eller ett kort ögonblick när andra appar öppnas. Intäkterna från annonsvisningarna går till väl valda välgörenhetsorganisationer som Prinsparets Stiftelse. Förutom att generera intäkter blir Bigheart också en daglig påminnelse om att vi behöver mer hjärta på nätet.

"Samarbetet sammanfaller med vår kampanj #vi berättar, där kända svenskar lånar ut sin röst för att sprida ungas historier om näthat. Bigheart är ett bra exempel på hur unga kan använda mobilen på ett positivt sätt," fortsätter Sofia Ewerlöf.

Kontakt:

Jakob Gelberg, VD och grundare Bigheart, jakob@bghrt.se, +46-737 -10 97 47

www.bghrt.se

Sofia Ewerlöf, Verksamhetschef Prins Carl Philips och Prinsessan Sofias Stiftelse, sofia.ewerlof@royalcourt.se, +46-730 - 62 14 46

www.prinsparetsstiftelse.se

Bigheart erbjuder digitala lösningar för marknadsföring som gör det möjligt att låta individer konsumera reklam på sina egna villkor samtidigt som hen bidrar till välgörenhet. Företaget grundades 2015 av Jakob Gelberg i Helsingborg och appen har utvecklats i samarbete med tusentals användare och med hjälp av återkoppling från annonsörer och välgörenhetsorganisationer.