Beriksson

Sauce Shop – Krämig ketchup av Portabellosvamp

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2017 16:49 CEST

Ny ketchup gjord på Portabellosvamp från Sauce Shop

James och Pam på Sauce Shop har producerat såser sedan 2015 och tack vare den stora framgången så fortsätter de ta fram nya spännande såsrecept. Sauce Shop lanserades med ett sortiment på sex olika såser och idag producerar de 15 olika varianter.

Det senaste tillskottet är deras svampketchup som de har förfinat och jobbat med under lång tid. På grund av den bruna Portabellosvampens fasta konsistens tar det minst två timmar för dem att blanda ut svampen till en tjock ”ketchupig” sås utan några bitar. Svampens nötiga smak får sällskap av tomat, lök, rödvinsvinäger, brunt socker, rapsolja, havssalt, vitlök och ytterligare kryddor. Det här är Sauce Shops moderna tolkning på svampen som krydda. Denna mjukt kryddade ketchup är ett perfekt alternativ till brunsås och varken viltgrytan, gratängen eller oumphen bör vara utan.

Svampketchupen väger 260 gram och kostar ca 69-75 kr. Du finner såserna I välsorterade delikatessbutiker, kaféer och restauranger.

James och Pam gör såserna i små satser och de innehåller enbart naturliga råvaror. Fem av såserna prisbelönades vid Great Taste Awards London 2017.

Läs mer här. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda delikatesser från olika delar av världen. Vi erbjuder choklad, praliner, lakrits, te, kaffe, kakor, bönchips, oljor och mer, allt av hög kvalitet, med unika smaker i vackra förpackningar. Vi erbjuder god smak för alla sinnen. Läs mer på beriksson.se.