Ordlust förlag

SKRIVARKURS I KREATIV MILJÖ I HÖGA KUSTEN – MED EN ISKALL TVIST

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2020 16:38 CET

Författarna och manusutvecklarna Erik Grundström och Sara Olsson går samman och håller skrivarkurs på Björkudden i Höga kusten den 4—5 april, med en iskall tvist: ett vinterbad inleder söndagsmorgonen för den som så önskar!

Sara Olsson har i vinter medverkat i magasinet Topphälsa, P4 Västernorrland samt i Sundsvalls tidning och talat om vilken effekt vinterbad har på liv, hälsa och kreativitet i författarlivet.

Erik Grundström har 25 års erfarenhet som manusutvecklare och har följt ett hundratal författare fram till debut. Han har varit konstnärlig ledare på Skrivarakademin samt vice ordförande i Sveriges författarförbund. Han har skrivit romaner, nu senast Dagarna hans brann, den kritikerrosade novellsamlingen Otro samt även dramatik.

Sara Olsson har erfarenhet av att jobba tillsammans med andra författare, nu aktuell med thrillern Dolt under jord som hon skrivit ihop med Martin Falkman. Lust och laddade scener är specialområden. Hon har skrivit fyra uppdragsböcker i samarbete med Ekerlids förlag och är fil.mag. i litteraturvetenskap med inriktning självbiografier.

SARA OLSSON
författare & förläggare

Ordlust förlag
www.ordlust.se
Sociala medier:
Ordlust & Skriva liv

Ordlust förlag startade i och med titeln Dolt under jord (november 2019) med en stark vision att finna berättelser i fyrvägskorsningen där klassisk epik, mörk erotik, ord och lust möts. Sommaren 2020 släpps romanen Dead & Alive.