Crate Inventors

SPECIALUTGÅVA FÖR BARNENS JULBAK HEM TILL DÖRREN.

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2017 12:41 CEST

September månads Bakboxen Junior sålde slut redan innan sista beställningsdagen och beställningarna på den kommande oktoberupplagan strömmar in. Crate Inventors, företaget bakom succéboxen, meddelar nu att de utöver prenumerationsboxarna släpper en begränsad julutgåva i endast 300 exemplar.

- Vi vill att det ska kännas exklusivt, säger Beatrice Forsgren, vd för Crate Inventors. Att öppna den här boxen ska vara en speciell upplevelse och någonting utöver de ordinarie månadsutskicken. Det blir mer av allt i den här boxen, fortsätter Beatrice Forsgren.

Boxen innehåller allt som behövs för barnens julbakning. Råvaror förpackade i precis rätt mängd och inspirerande redskap, enkla steg-för-steg-instruktioner i både text och bild samt specialdesignade dekorationer.

- Med hjälp av feedback från våra kunder och våra egna personliga erfarenheter så vet vi att julbakning med barnen kan vara både roligt, men också stressande, säger Beatrice Forsgren. Därför vill vi underlätta och göra det här till en härlig stund. Vi har satt samman flera spännande recept med överraskande smaker som också bjuder på kreativa slutresultat. Vi har adderat flera roliga moment, allt för att bjuda på en så rolig upplevelse som möjligt och överraska barnen med kreativa och dekorativa lösningar, fortsätter Beatrice Forsgren.

Bakboxen Juniors ordinarie månadsboxar kostar 249 kr + 49 kr i frakt. Längre prenumerationsintervall ger ett billigare snittpris än så för att premiera långvariga kunder. Den kommande julutgåvan har ett högre pris (399 kr plus frakt 49 kr) då den innehåller fler recept, råvaror och redskap än den vanliga månadsboxen. Boxen går att förhandsboka fr.o.m den 5 oktober på shop.bakboxen.se, första leveransutskicket sker i mitten av november.

- Julutgåvan har ett större innehåll än våra prenumerationsboxar. Vi inkluderar recept och råvaror som räcker till många bakstunder under årets mysigaste högtid, säger Beatrice Forsgren. Vi tror verkligen på den här specialutgåvan, men det gäller att vara snabb eftersom vi endast producerar den i ett fåtal exemplar. Med tanke på hur många av våra vanliga månadsboxar säljer helt slut innan sista försäljningsdagen så tror vi oss kunna ana en succé med den här boxen. Under sensommaren lät vi också ett antal barn få testa bakverken från julutgåvan och ge oss feedback. Barnen gav boxens bakverk 9.3 i betyg av 10 möjliga. Det säger en del om innehållet, avslutar Beatrice Forsgren.

OM CRATE INVENTORS:

Crate Inventors skapar och lanserar produkter och tjänster inom prenumerationsbaserad e-handel.

Företagets första koncept är Bakboxen som lanserades den 1:e oktober 2015. I juni 2016 lanserades

Dejtboxen som innehåller roliga och kreativa dejter till alla som lever i en parrelation. Bakboxen Junior,

en bakbox för barn och ungdomar upp till 15 år, lanserades som en månadsbox i februari 2017.

Företaget har sin verksamhet i Karlstad.

Kontaktuppgifter: VD, Beatrice Flink Forsgren beatrice.forsgren@crateinventors.com +46 (0)704-525763