Beriksson

Stig in i en ny chokladvärld på Lakritsfestivalen

Pressmeddelande   •  Mar 31, 2017 10:47 CEST

Naives första smak i den nya chokladkollektionen – lakrits, apelsin och havssalt

De djupt mörka lakritsrötterna suger åt sig smakerna av kosmos djupa oceaner. Komplexa och extraordinära eftersmaker av lakrits utvecklas långsamt och kopplar an citrusiga apelsinpartiklar genom sina rötter. När tiden är mogen, förs smakpartiklarna med stor försiktighet över till vår mörka chokladkaka. Symbiosen av lakrits, apelsin och choklad är en kombination som man inte kan vara likgiltig inför – det här är en smakkombination enbart för de allra modigaste av oss!

Naives nya chokladkollektion lanseras stegvis. Under Lakritsfestivalen 1-2 april kan du provsmaka den första av chokladkakorna. Det är en krämig mörk choklad med lakrits, apelsin och havssalt. Naives choklad är ekologisk och kakaobönorna köps genom Direct Trade från kakaobönderna. Fler sorter lanseras under våren.

En chokladkaka kostar mellan 60-75 kronor i välsorterade choklad och delikatessbutiker.

Läs mer här. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.