Beriksson

Summer är här – Ny eko/fairtradedryck från Karma Cola

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2018 12:53 CEST

Summer är en ny kolsyrad ekologisk och fairtrade apelsindryck med en skvätt citron

Precis som alla våra eko- och fairtradedrycker känner man tydligt smaken av råvarorna i denna dryck, de mexikanska apelsinerna och solskenet. Därav namnet Summer.

Apelsinerna i Summer har inte sitt ursprung i Mexiko, de är immigranter. De första Valenciaapelsinerna kom till Amerika på Columbus andra resa till kontinenten. Tidiga spanska nybyggare började odla apelsinträd i stort sett i samma stund som de anlände. Apelsinerna som används för att göra Summer är ättlingar till dessa originalplantor. De växer vilt i San Luis Potosi som är en region i Mexiko med en rik biologisk mångfald och hem till över 2000 olika växter. Apelsinlundarna vid detta bergiga område får mycket sol och vatten samt näring från den näringsrika jorden.

Förutom Valenciaapelsinerna så får Summer en ännu fylligare smak från apelsinolja och citron och den är sötad med en nypa eko/fairtrade-socker.

Oavsett vilken tid på året det är och vilket humör du är på så kan du alltid känna solskenet från Summer.

Summer innehåller 33 cl och kostar mellan ca 29-35 kr. Du finner en lista på var du kan köpa Karma Colas drycker här.

Läs mer om Karma Colas sortiment här. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.