NS Sensus

Sverige; Förvaltningsdomstolarna och rättssäkerhet för allmänheten

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2014 17:09 CET

Förvaltningsrätten i Stockholm, dom i mål nr 14891–14 av datum 2014-10-13, mellan Tele 2 AB och Post- och telestyrelsen, har exemplariskt genomfört den prövningsagenda som EU-domstolen förevisar i sina domar samt avslutat med prövning utifrån proportionalitetsprincipen.

Men går det till så gentemot allmänheten generellt när förvaltningsdomstol på området bättre/effektivare gränsöverskridande vård prövar EU-rättigheter för den enskilde?

Svaret är; NEJ

Särbehandling är EU-olagligt; EU-rättigheten till fri rörlighet förhindras som synes aktivt

Således finnes nu ytterligare mera bevis, som synes bevisar att förvaltningsdomstolarna och Försäkringskassan går som synes "hand i hand" och förhindrar aktivt EU-rättigheter generellt för skattebetalarna/allmänheten!

De enda som gynnas av detta är vård Sverige(landstingen) och därmed synes att dessa tre parter; nämligen Försäkringskassan/landstingen och förvaltningsdomstolarna sammantaget gör allt som står och stått i deras makt; att skydda vård Sverige från att konkurrensutsättas av bättre/effektivare privata vårdgivare utanför Sverige men inom EU/EES.

Alltså aktivt i som synes "kartell" förhindrar den fria rörligheten inom EU/EES på som synes ett EU-olagligt sätt, som då gynnar vård Sverige, men förhindrar EU-rättigheten till fri rörlighet för allmänheten på det specifika området gränsöverskridande vård.

DU läser mera via denna länk

Glöm aldrig vad som hände Kjell Broberg(journalist), numera avliden;

Ulf Bittner, en av tre i arbetsgruppen AMBU