Theofils AB

Theofils lanserar kraftfull ledbelysning med den senaste COB-tekniken

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2016 09:04 CEST

I anslutning till mässan Trä & Teknik i Göteborg den 6-9 september lanserar Theofils LED-belysningen ”New York” under eget varumärke. Belysningen är försedd med modern COB-teknik, vilket innebär en hög kvalitet och lång livslängd.

- Det är en kraftfull bänkbelysning med exklusiv känsla, säger Kristoffer Haraldsson, Inköpschef på Theofils. Det går att montera lampan diktan mot underlaget, vilket ger ett diskret uttryck.

Belysningen är dimbar och LED-dioden på 3W ger ett rent, varmvitt sken med en färgtemperatur på 3000K. Lampans höga CRI-värdet medför att ljuset återger färger väldigt bra, vilket gör att ”New York”-lampan också är godkänd för livsmedelsindustrin. Belysningen har IP44 på framsidan och IP21 på baksidan. Sladdlängden är 2 meter och distansringen är tillverkad i aluminium.

Theofils kommer att premiärvisa New York-belysningen i sin monter C04:02 på Trä & Teknik den 6-9 september.

Theofil Carlsson AB, med varumärket Theofils beslag, är ledande leverantör av beslag och maskiner till köks-, badrums och kontorsmöbler samt inredningsindustrin. I sortimentet finns kända varumärken som Festool, Blum, EKU, Lamello, Fein, Mafell, Mirka m fl. Huvudkontoret finns i Jönköping och företaget har yrkesbutiker i Stockholm, Malmö och Jönköping för sina proffskunder. Antalet anställda är totalt ca 50 och företaget omsätter 120 milj. kr. Läs mer på www.theofils.se »