VRS Media Production AB

​VR-branschsajt får tech-och mediaveteraner som rådgivare inför global satsning

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2017 14:53 CEST

Nu går en imponerande samling namnkunniga tech- och mediaprofiler in som rådgivare i VRS Media Production AB som är bolaget bakom branschsajten vrsverige.se:

Daniel Daboczy (även investerare och styrelsemedlem), grundare Fundedbyme

Michael Werner, medgrundare Magine, Boxer, m m

Stefan Lampinen, veteran i spelindustrin, topproller på DICE/EA, Nokia, Microsoft, Warner Brothers

Daniel Swenson, medgrundare till Bloglovin

Oskar Kalmaru, medgrundare till Narrative

Janne Lundqvist, musikbranschveteran och innovationsrådgivning, lanserade Virgin Records i Sverige

Anledningen är det nya projektet immersive.ly som kommer bli en aggregator eller landningssida för vägledning i VR, AR, och MR (mixed reality). Immersive.ly samlar handplockade indie-mediesajter inom det omslutande teknikområdet, och kommer visa allt innehåll på engelska. Från start består nätverket av VRSverige.se, vrnerds.de (Tysklands största VR-sajt), Haptic.al (största VR-sajten på plattformen Medium) och Daydreamdistrict.com (största sajten och youtubekanalen dedikerad till Google’s mobila VR-plattform Daydream.)

För att kunna växla upp tempot så genomför nu företaget en s k equity crowdfunding-kampanj genom Fundedbyme. Det betyder att de bjuder in privatpersoner bli delägare. Information om kampanjen finns på Fundedbyme.com/immersively.

VR Sverige är Sveriges samlingspunkt för allt om VR. Här presenterar vi den mest heltäckande nyhetsbevakningen och djuplodande artiklar, reportage och innehållsbitar för VR-entusiasterna såväl som för de som bara är nyfikna på VR.

Vi verkar även för att introducera folk till VR genom att bedriva lokala events där man kan testa virtual reality på riktigt. Vi inser nämligen att det inte går att förstå hur häftigt VR är innan man har upplevt det själv.

Vårt tredje affärsben är “VR-konsult”, där vi hjälper företag och organisationer att komma igång med VR i sin verksamhet.

Målet är att vi ska bli inte bara Sveriges men världens naturliga nav eller hubb mellan VR-nybörjare och entusiaster, privatpersoner och företag.

vrsverige.se