Lyssna på Riskpodden om skogsbränder

Lyssna på Riskpodden om skogsbränder

Tyvärr är ämnet skogsbränder alltför aktuellt, särskilt nu med den allvarliga situationen i Australien och dessförinnan i Amazonas. Även i Sverige har vi haft stora problem, inte minst sommaren 2018, med allt destruktivt stora bränder i våra skogar och natur orsakat.

Vi samtalade under hösten 2018 med Rolf Grossman som har 38 års erfarenhet av brandbekämpning och skogbränder i synnerhet. Samtalet berör allt från hur skogbränder uppstår och sprider sig, hur de kan bekämpas och förhindras till hur det är att jobba inom Räddningstjänsten i dessa allvarliga och farliga lägen. Sammantaget dryga 32 högintressanta och spännade minuter, väl värda att lyssna på igen. Avsnittet lades upp första gången 17 Oktober 2018.

Har du en bra idé eller önska om ämnen eller frågor vi borde ta upp i Riskpodden, hör av dig till oss!