Cecilia Gabrielson blir ny marknads- och kommunikationschef på Presto Group

STOCKHOLM – Presto Group, en ledande aktör inom aktiv brandsäkerhet, första hjälpen och säkerhetsutbildningar i Europa, har utsett Cecilia Gabrielson till ny marknads- och kommunikationschef. Hon tillträder den 3 juni 2024, och tar plats i koncernledningen.

Presto Group är en helhetsleverantör inom brandsäkerhet, första hjälpen och säkerhetsutbildningar med verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland. Med en omsättning på 2.7 miljarder kronor och 1 500 anställda fördelade på 90 platser, är bolaget en ledande aktör på den europeiska marknaden. Cecilia Gabrielson kommer närmast från Yubico där hon varit både global kampanjchef och marknadschef för EMEA/APAC. Tidigare har hon även haft ledande positioner inom marknadsföring på Telia Company, Orange Ltd och Wingas GmbH.

"Vi är glada över att välkomna Cecilia Gabrielson till Presto. Med sin breda erfarenhet inom marknadsföring är jag övertygad om att hon kommer att göra en betydande insats på vår fortsatta tillväxtresa. Vi behöver en integrerad kommunikation och marknadsföring som effektivt driver affärer i alla kanaler, och Cecilia besitter både den erfarenheten och de personliga egenskaperna som krävs för att stärka vår position, inte bara i Sverige utan även internationellt," säger Filip Bjurström, VD och koncernchef på Presto Group.

"Jag ser mycket fram emot att träda in som marknads- och kommunikationschef på Presto. Bolaget befinner sig i en spännande fas där marknadsföringen kommer att utgöra en central och vital del för fortsatt tillväxt. Det inspirerar mig att få arbeta inom en organisation som inte bara har en stark position på marknaden, utan också en enorm potential att stärka sitt varumärke och nå ut till ännu fler kunder för att minimera risken för olyckor, vilket är Prestos ledstjärna," kommenterar Cecilia Gabrielson.

Filip Bjurström, VD och koncernchef, Presto Group +46 70 202 22 20

filip.bjurstrom@presto.se

Presto är Europas ledande aktör med ett heltäckande erbjudande inom aktivt brandskydd, första hjälpen och säkerhetsutbildning. Presto grundades 1959 i Katrineholm, och har sedan dess vuxit till en koncern som omsätter cirka 2,7 miljarder kronor och har 1 500 anställda på 90 orter. Företaget har cirka 80 000 kunder, som erbjuds en helhetslösning inom aktiv säkerhet som syftar till att skapa trygghet och rädda liv. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Sverige. Mer information: www.presto.se.