Line Stremsverk Gundersen, ny administrerande direktör för Presto Norge.

Ny administrerande direktör för Presto Norge

Presto AB, Nordens största brandskydds- och säkerhetsutbildningsföretag, välkomnar Line Stemsverk Gundersen som administrerande direktör för Presto Norge. Med sin starka tilltro till att skapa team med engagerade medarbetare och nöjda kunder kommer hon att leda Prestos fortsatta expansion i Norge.

Line har en gedigen erfarenhet inom säkerhetsbranschen, med 17 år i olika ledande befattningar. Hennes erfarenhet sträcker sig från att bygga starka organisationer med engagerade kunder och medarbetare till att framgångsrikt kommersialisera produkter och tjänster inom säkerhetsbranschen.

– Vi är glada över att välkomna Line till oss på Presto. Hennes kombinerade erfarenhet inom säkerhetsområdet och expertis inom försäljning kommer att vara viktiga framgångsfaktorer för att fortsätta bygga ett starkt Presto Norge, säger Filip Bjurström, VD och koncernchef för Presto AB.

Idag är Line partneransvarig vid Securitas Technology, tidigare Stanley Security, där hon har varit anställd sedan 2019. Där har hon bland annat haft ansvar för att bygga upp satsningen mot SME-marknaden. Innan dess arbetade hon under många år som avdelningschef vid larmföretaget Verisure.

– Till Presto tar jag med mig mina lärdomar om förbättringsprocesser som jag har arbetat mycket med. Den digitala transformationen i samhället har även påverkat säkerhetsbranschen, och min uppfattning är att det finns mycket spännande framåt som vi kan utveckla inom brandsäkerhet, säkerhetsutbildningar och första hjälpen, berättar Line och avslutar:

– Jag ser fram emot att bidra till företagets tillväxt, utveckla vårt befintliga erbjudande och introducera nya innovativa lösningar på marknaden.

Line Stemsverk Gundersen tillträder tjänsten 21 augusti 2023.

Presto AB grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet. Genom helhetslösningar, utbildningar och abonnemangstjänster skapar vi brandsäkra miljöer för små och stora företag i hela Norden. Varje år besöker vi 80 000 kunder, utbildar 60 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Presto omsätter drygt 1 miljard kronor. Läs mer på www.presto.se.