Presto hjälper Sofias Änglar att brandsäkra hos olycksdrabbad familj

Presto hjälper Sofias Änglar att brandsäkra hos olycksdrabbad familj

En olycka kommer sällan ensam. 2002 var Camille med om en olycka som förändrade hela hans liv. Det var också det olyckliga startskottet för en rad andra olyckor samt en brand som kom att drabba den svensk-syrianska storfamiljen i Södertälje.

Kanal5-programmet Sofias Änglar bestämmer sig för att hjälpa den olycksdrabbade familjen och bad därför Presto om hjälp att brandsäkra deras hem. Tack och lov klarade sig alla i familjen mirakulöst ur branden som inträffade 2008, men barnen har fortfarande men i form av posttraumatisk stress. Det var därför ett av de viktigaste uppgifterna för Sofias Änglar att få dem att känna trygghet i sitt hem framöver.

Presto utrustar i programmet familjens villa med brandvarnare, pulversläckare och en brandfilt. Våra brandskyddstekniker påpekar hur viktigt det är att ha brandvarnare i sovrummen samt vikten av utbildning för att kunna hantera en brand på bästa sätt. Därför anordnar Presto även en grundutbildning i brandskydd till föräldrar och anhöriga för att de ska kunna känna sig trygga i hemmet.

Presto Brandsäkerhet AB är en komplett partner av säkerhetstjänster och produkter inom brandskydd med tillhörande rikstäckande service. Företaget är svenskägt och startade 1959.

Vi hjälper våra kunder med att skapa ett brandskydd som lever upp till alla lagar och förordningar. Vi lyssnar noga på vilka behov just du har, hur din verksamhet ser ut och hur du vill arbeta med dessa frågor. Över 50 års erfarenhet och ett brett produktprogram innebär att kan vi lägga upp brandskyddsarbetet på rätt sätt oavsett vilken typ av verksamhet du bedriver.

Vår verksamhet kan delas in enligt följande:

• Brandskyddsprodukter
  • Sprinklersystem
  • Konsultation/Rådgivning
  • Service

I Katrineholm finns huvudkontor, produktionsenhet samt centrallager. I Gnosjö finns ytterligare en produktionsenhet där våra brandposter tillverkas. För att på bästa sätt möta våra kunders behov, finns vi lokalt närvarande med kvalificerad personal i egna region- och servicekontor över hela landet.