Gustav Nord och David Nilsson

Presto stärker sin position inom säkerhetsutbildningar

Från och med 1 juli sluter NUAB upp i Prestos resa mot att bli Nordic Champion. NUAB är ett väletablerat bolag från norra Sverige med bred erfarenhet inom utbildningar kopplat till brand och säkerhet.

”Det är med glädje vi välkomnar NUAB in i familjen. Utöver stor kompetens besitter dem också ett utbud av utbildningar som kommer komplettera och stärka vårt tjänsteerbjudande på Presto”, säger Filip Bjurström Koncernchef Presto Brandsäkerhet

Bolaget omsätter idag 17 Mkr. Huvudkontoret ligger i Piteå men fler kontor finns också i Umeå, Stockholm och Jönköping.

David Nilsson, ägare på NUAB, fortsätter
”Att nu bli en del av Prestofamiljen känns spännande och är ett naturligt nästa steg för bolaget. Vi ser fram emot att få möjlighet att bidra med vårt nätverk och våra kunder till att utveckla säkerhetsutbildningar för hela Norden. Den tanken stimulerar oss alla”.

För mer information kontakta:
- Gustav Nord, Affärsområdeschef Presto Brandsäkerhet AB, 010-457 79 06
- David Nilsson, Ägare AB NUAB, 0911-195 56