Pressinbjudan: Östergötlands första 100 % eldrivna sopbil

Pressinbjudan: Östergötlands första 100 % eldrivna sopbil

Återvinningsföretaget PreZero Sverige, med över 600 tunga lastbilar i sin fordonspark, har beslutat att satsa på ellastbilar.

Efter att ha testat fordonen i sin verksam­het ska fordonsflottan nu ställas om och den första eldrivna lastbilen har nu tagits i drift. Det innebär att Östergötland nu får sin första sopbil som är 100 procent eldriven.

Media är välkomna till en pressträff med möjlighet att provåka den eldrivna sopbilen:
Datum: onsdagen den 2 november 2022
Tid:
klockan 13.00–14.00
Plats:
PreZero Arena (Smedby idrottsplats), Svärmaregatan 8, Norrköping

Under pressträffen närvarar representanter för PreZero och Volvo Lastvagnar. PreZero Sverige: Jari Thörnqvist, avdelningschef Östergötland – Mårten Widlund, vd – Anna Boo, hållbarhetsstrateg – Lars Lindvall, kommunikations- och hållbarhetschef. Volvo Lastvagnar Sverige: Robert Celec, teknisk produktchef elektrifiering – Susanne Frödin, PR- och informationschef.

Anmälan
Senast den 1 november till Lars Lindvall på 070-260 41 82 eller lars.lindvall@prezero.com.

Välkommen!

Regioner

PreZero i Sverige är en del av det internationella miljöföretaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i elva länder. I Sverige har PreZero drygt 1 100 medarbetare och är verksamt över hela landet. PreZero bistår ett 40-tal svenska kommuner med avfallshantering och återvinning samt hjälper cirka 30 000 företag i Sverige med avfalls- och återvinningstjänster.

För mer information - besök oss gärna på prezero.se eller läs vår återvinningsblogg.

Lars Lindvall

Presskontakt Kommunikations- och Hållbarhetschef 070-260 41 82

Välkommen till PreZero Recycling AB!

PreZero Recycling AB
Transportgatan 9D